Quidditch Sistemi
Öncelikle sistemin temel hatlarını anlatayım.
Maçlar DM’ler eşliğinde yapılacak ve DM’lere güveninizin sonsuz olması lazım çünkü sistemiz bunu gerektiyor.
Renkler
Maçlarda oyuncuların yaptığı hamlelerin başarılı olup olmadığını değerlendirmek için renkler olacak. Her rengin ayrı bir özelliği ve temsil ettiği sayı aralığı olacak. Oyuncu, yapacağı her hamlenin sonuna kendi için belirttiği bir sayı yazıcak ( Her hamlede bir önceki seçtiğinden farklı bir sayı belirtmedir aynı oyuncu). Yalnız bu sayı, benim renkleri temsil eden kartları karıştırdıktan sonra kaçıncı sırada hangi kart varsa, onu seçeceğini gösterecek. Şuan aklınızın karıştığını biliyorum ama örneklerle gösterince bu kadar karmaşık olmadığını göreceksiniz. Mesela;
Kırmızı renk, mutlak başarıyı temsil ediyor diyelim. Sayı aralığıda 15-20 olsun. Bende, kartları karıştırıyorum rasgele ve kırmızı kartı 13. sıraya yerleştiriyorum. ( Bu tamamen sallamaca bir sıra olacak ve her hamlede kartları tekrar karıştırıp sıralarını değişeceğim)
**
Oyuncu: Quaffle’a doğru hamlemi yapıyorum, amacım onu yakalamak. (13)
DM: 13. sıradaki kartın temsil ettiği renk;
Kırmızı(15-20 sayı aralığı): Mutlak başarıyı temsil ettiği için, quaffle’ı başarıyla tutuyorsun..
**
Bu kadar basit. Bu arada bu sayı aralığı neyi belirtiyor diyeceksiniz, hemen açıklayayım. Sayı aralıkları hamlenin başarı veya başarısızlık seviyesini belirtir. Mesela
Siyah(0-2)
Beyaz(3-5)
Aralığında ise, ikiside başarısız hamle demektir. Ama siyah kartı seçmişseniz aldığınız darbe ölümcül veya daha tehlikeli olabilir sayı aralığı çok düşük olduğu için. Fakat beyaz kartı seçmişseniz oyuna devam edebilecek durumda bir hasar almışsınız demektir.(Örnk: Omzunuzun ezilmesi)
Evet, anlaşılmayan bölümler için lütfen bu topic altına sorunuzu yazınız.
Son olarak renklerin özelliklerini ve başarı/başarısızlık sınırlarını yazacağım.
**
0-10 sayı aralığı: Başarısız hamle
11-20 sayı aralığı: Başarılı hamle
Renklerin özellikleri:
Siyah(0-2): Başarısız hamle ve yüksek seviyede yaralanma.
Beyaz(3-5): Başarısız hamle ve oyuna devam edebilecek şekilde yaralanma.
Mavi(6- 8 ): Başarısız hamle ve düşük seviyede yaralanma.
Sarı(9-10): Başarısız hamle ve yaralanma yok.
Yeşil(11-13): Başarılı hamle fakat darbe alınmasına karşı zayıf.
Gri(14-16): Başarılı hamle fakat dengesiz uçuş, herhangi bir darbe onu yavaşlatabilir.
Kırmızı(17-19): Mutlak başarı..
Altın(20): Arayıcılar için Snitch’i yakalama, diğer oyunculara mutlak başarı..
Her renkten ikişer tane olacak ve 16 sırayı oluşturucak. Yani oyuncu [1-16] aralığında bir sayı söylemelidir..
*Snitch özel bir top olduğundan dolayı sadece Altın rengi bulan, yani 20 puanı bulan onu tutabilir.
ÖRNEK OYUN:
Anabella>Kovalayıcı
Zachiras>Tutucu
**
Anabella: Quaffle’a doğru hamlemi yapıyorum ( 8 ) /8 onun kendi için seçtiği sayı/
DM: 8. sıradaki kart Yeşil(11-13); quaffle’ı yakaladın ama bludger’lara karşı zayıfsın. Onlara dikkat et.
(DM tekrar kartları farklı bir sıraya göre rasgele dizer)
Anabella: Hızımı dahada artıyorum ve çemberleri görmek için karşı kaleye doğru uçuyorum (2)
DM: 2. sıradaki kart Gri(14-16); çemberleri gördün, atış yapabilecek uzaklıktasın
Anabella: Quaffle’ı orta çembere yolluyorum. (5)
Zachiras: Bana doğru gelen quaffle’ı tutmak için hamlemi yapıyorum. (7)
(Oyuncular farklı sayı söylemek zorundadır)
DM: Anabella seçtiğin kart Yeşil(11-13), Zachiras seçtiğin kart Kırmızı(17-19)
(İki oyuncununda rengi başarıyı temsil ediyor fakat Zachiras’ın başarı seviyesi daha yüksek olduğu için)
Zachiras çok atletik bir şekilde quaffle’ı kurtarıyorsun…
***Evet arkadaşlar, sorularınız varsa alalım***